Aktualności

Powrót

04/11/2019

Nagrody wydawane przez spółkę w ramach platformy w kosztach

Z wnioskiem o wydanie interpretacji zgłosiła się spółka, która działa w branży farmaceutycznej, zajmuje się m.in. produkcją oraz sprzedażą m.in. produktów leczniczych, suplementów diety, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia. Spółka zamierza stworzyć platformę, której głównym celem będzie rozpowszechnianie informacji o produktach znajdujących się w ofercie sprzedaży spółki wśród farmaceutów. Platforma umożliwi użytkownikom podnoszenie kompetencji zawodowych i zdobywanie punktów w ramach procesu kształcenia ustawicznego oraz odbywanie szkoleń produktowych. Wspomniane punkty można będzie wymieniać na nagrody, których wartość nie przekracza 200 zł.
 

W związku z powyższym spółka powzięła wątpliwość, czy wydatki spółki ponoszone na zakup nagród wydawanych w ramach platformy na rzecz użytkowników będą stanowiły dla spółki podatkowe koszty uzyskania przychodów.
 

Dyrektor KIS uznał, że wydatki poniesione na nagrody związane są ściśle z prowadzoną przez spółkę działalnością gospodarczą, a ich celem jest budowanie zaufania do spółki i jej produktów, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie wolumenu sprzedawanych produktów, co sprawia, że związek przyczynowo – skutkowy, o jakim mowa w art. 15 ust. 1 updop, jest spełniony. Ponieważ wydatki ponoszone przez spółkę, jako wydatki na reklamę, nie podlegają wyłączeniu na podstawie art. 16 ust. 1 updop, należy stwierdzić, że stanowią one koszty uzyskania przychodów.