Aktualności

Powrót

14/06/2019

Zakup reklamy w internecie a koszt podatkowy

Informacje taką uzyskała właścicielka firmy, która zajmuje się sprzedażą przez internet. Wykupiła reklamę na popularnym portalu społecznościowym, mającym siedzibę w Irlandii. Opłata zależy od ilości wyświetleń lub kliknięć.

 

Właścicielka firmy chciała potwierdzić, że wydatki na reklamę może udokumentować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i na podstawie faktur zaliczyć do kosztów. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej (sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.221.2019.1AC) stwierdził, że takie dokumenty nie spełniają warunków określonych w przepisie. Ten przepis wymaga, by podstawą zapisów w księdze były dowody księgowe. Dlatego skarbówka stwierdziła, że jeżeli podatnik nie może właściwie udokumentować wydatków, nie może ich też zaliczyć do kosztów. A faktura bez daty jest niezgodna z ustawą o VAT. Sytuacji nie uratują też posiadane przez podatniczkę raporty, zawierające zestawienie wszytskich transakcji za dany miesiąc.