Aktualności
Powrót22/06/2020
Zmiany w zakresie certyfikatów rezydencji podatkowej
Jak wynika z Projektu, certyfikaty rezydencji o nieokreślonym okresie ważności, jeżeli okres (12) dwunastu miesięcy od daty ich wydania upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, będą mogły być uwzględnione przez polskiego płatnika przez okres obowiązywania w/w stanów, oraz przez okres (2) dwóch miesięcy po ich odwołaniu.
Możliwe będzie także potwierdzenie miejsca rezydencji podatnika dla celów podatkowych kopią certyfikatu rezydencji w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii, a także w okresie kolejnych 2 miesięcy po ich odwołaniu. Warunkiem jest jednak, aby informacje wynikające z przedłożonej kopii certyfikatu rezydencji nie budziły uzasadnionych wątpliwości co do zgodności ze stanem faktycznym.
Ponadto w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii, a także w okresie kolejnych 2 miesięcy po ich odwołaniu, warunek uzyskania przez płatnika certyfikatu rezydencji od podatnika uważa się za spełniony, także w przypadku, gdy płatnik posiada certyfikat rezydencji tego podatnika obejmujący 2019 r. W tym przypadku, konieczne jest jednak posiadanie oświadczenia podatnika co do aktualności danych w nim zawartych.
Projekt ustawy obecnie znajduje się w Senacie.